lauantai 24. tammikuuta 2015

Täydellisen villasukan metsästys

Kaikki villasukan neulojat varmasti etsivät sitä oikean mallista perusvillasukkaa, sitä joka tuntuu ja näyttää parhaimmalta jalassa. Minä ainakin olen tehnyt kymmeniä erilaisia ja aina niissä on jotain pielessä. Perussukan ohjeet ovat mielestäni aivan pielessä tai sitten minulla on omituinen jalka.

Villasukan pitää olla mielestäni istuva, ei yhtään liian suuri ainakaan. Muuten se on sellainen valuva lörppö joka varsinkin kengässä valuu rullalle ja inhottaa. Itse käytän villasukkaa aina paljaassa jalassa, joten langan laatuunkin olen oppinut satsaamaan. Kutisevat ja karheat langat jäävät monesti pois sukista.



 Nyt olen jo aika lähellä sitä omanmallista täydellistä villasukkaa. Villasukka on parhaimmillaan pitkänä, silloin se lämmittää ja kaunistaa myös säärtä.


 Joustinneule nilkassa lienee kuitenkin turha, se jää ehkä pois, mutta mahdollisimman pitkä joustinneule pohkeessa pitää sukan ylhäällä, kavennukset pohkeen jälkeen tuovat  istuvuutta. Kantapään jätän matalaksi, kaikissa ohjeissa on liian korkea kantapää.
Kiilakavennukset teen joka kerroksella ja kärjessä parhaimmalta tuntuu sädekavennus.


Lanka on uusi tuttavuus Filo blu, Running socks, hyväntuntuinen ja laadukas.

4 kommenttia: